2/06/2010

Pazarlamanın yeni taktiği...



JWT/Hollanda reklam ajansı çalışanları ''kitkat'' ürünü için çok akıllıca bir pazarlama metodu uygulamışlar.Ajans sahte bir isim ile bir e_posta adresi almış ve iki büyük haber portalına ''KitKat’ten bir ısırık aldıktan sonra gofrette İsa silüetini gördüklerini''yazmışlar ve yanında da fotoğraflarını göndermişler.Buna inanan haber portalları ise bunu gerçek sanıp haber yapmışlar.Ve bir çok haber portalında,bloglarda,internet sitelerinde bu haber yayılmış..Böylece sahte bir kamuoyu oluşturmayı başarmışlar.Hiç bir maliyet gerektirmeksizin sadece bir e_posta ile ürün tüm Hollanda'da duyulmuş ve reklam için ekstra bir bütçeye çok da gerek kalmadan amaçlarına ulaşmışlar..

Bu haber bana ülkemizde süregelen benzer nitelikteki pazarlama stratejilerini hatırlattı..Hatırlarsanız bir üniversite öğrencesi tez ödevi için ve hayalindeki ajansa girebilmek için "gittigidiyor.com" sitesine Bilkent’in meşhur seksi kızlarıyla kullanılmış tangayı bağdaştırarak bir tanga ürününü satışa sunmuş ve milyarlara varan teklifler almıştı..Bir diğer örnek ise fulya'nın aldatan sevgili videoları..Fulya isimli karakterin “Eski Sevgilime Kapak Olsun” isimli videosunun internette ne denli ilgi uyandırdığını da hepimiz hatırlarız..İşte viral kampanyanın gücü..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder