11/30/2010

İknanın Anahtarı



Mediacat sitesinde gezinirken gözüme ilişen bu kitap hemen aklımın da bir köşesine ilişiverdi.İsmini fazla klasik bulduğum kitabın, aslında konusu cazip gelmişti. Çünkü uzun zamandır bu konuda düşünüyordum.Manyak müşterileri ikna yöntemleri,kriz iletişimi vs.. Bu kitabın bana bir şeyler katacağını düşünüp,heyecanla atıldım...Bir kitap almadan önce ilk sayfasını muhakkak okurum. Okudum, ilk sayfa da güzel geldi tamam dedim budur.Kitap asla kötü olmaz,tek sayfasından kazanacağın bilgiler, günü geldiğinde bir işinde büyük kurtarıcın olur gibi sözlere pek de inanmam:)Çünkü o bilgiyi kazanırken aynı zamanda onun beni eğlendirmesini ve heyecanlandırmasını isterim...Bu kitap sonraki 10 sayfada kabusum oldu.İnanılmaz klasik yöntemleri sanki büyük bir buluşmuş gibi anlatmasına hala anlam veremedim.Mark Goulston tecrübe ve başarı dolu bir hayat yaşamış olsa da bence Elif Şafak'ın yabancı şubesidir..Henüz kitabın yarısına bile gelmemiş olsam da içimdeki duyguları yazmadan geçemeyeceğim :)Satın alacak olan varsa bir kez daha düşünsün :) Ya da gelip benden alabilir :)

11/05/2010

Nutella Kahvaltının Yıldızı



Nutella"Kahvaltının Yıldızı"işlerini sanıyorum artık görmeyen kalmamıştır.
Kampanyanın görselini bulamadığımdan malesef ekleyemiyorum.Ancak bu konuda yazmasam çatlayacaktım.Muhtemelen Nutella'nın bu anlamsız işlerini yorumlamak isteyen ender kişilerden olduğumdan görsel bulamamam çok doğaldır:)




Öncelikle Nutella'nın sabit bir bir reklam ajansı ile çalışmadığını söylemek isterim.Paşa gönlü hangi ajansı isterse, dilediği kampanyayı o ajans ile sürdürmeyi uygun gören bir markadır.Yani siz bir reklam ajansı olarak Nutella'yı müşteriniz sanıp havasını atarken,onun çoktan sizi terkedip yeni bir kampanya ile bilboarları süslediğini görüp şaşırabilirsiniz.Bu ne kadar etik bir davranıştır orası ayrı bir tartışma konusudur efendim.

Velhasıl Nutella'nın belkide en sadık müşterilerinden birisiyim.Ancak markanın Türkiye'de bu zamana kadar beni etkileyen,şaşırtan, yaratıcı bir çalışmasını görememek çok üzücü.(Göreniniz duyanınız varsa lütfen iletişme geçsin:)Yıllardır aynı reklama sadece yeni bir slogan yapıştırması, bir de üzerine prodüksiyon şirketinde masaüstü iş cilası atması ve dönüp dolaşıp aynı yere gelmesini haketmeyen bir markadır.Nutella denildiğinde evet,hepimizin aklına önce muhteşem lezzeti geliyor.Bu konuda sağlam bir imaj sahibidir kendisi.Madem böyle o zaman sorarım sana ey sevgili Nutella neden bu kadar vasat ve anlamsız kampanyalar yapıyorsun?Madem her kampanya da medya planına deve yüküyle para harcıyorsun,o zaman işinin de hakkını verdirmelisin.Bir tek Şişli'deki gerilla çalışmasını beğendiğim "Kahvaltının Yıldızı" kampanyasının bir an önce gözümün önünden kaldırılması umuduyla...Ancak iştahım kurusun ki çok seviyorum seni.İyisi mi ne olursan ol yine de gel sen benim kahvaltı soframa :)